què busquem en un col·legi? què volem? què prioritzem?

Musts:
– Volem idiomes. Volem que el Marcel surti sabent, com a mínim, un idioma no espanyol. En principi això és tradueix amb l’ANGLÈS.
Volem que per ell, l’anglès sigui un idioma més dels que tingui. Si a sobre, aconseguim que estudii alemany o francès o escandinau (que m’encantaría), millor. Però l’anglès, per nosaltres, és bàsic.
– Català i Castellà. També volem que el col·legi transmeti la importància de parlar i escriure bé en català i en castellà. La idea és que ens agrada la diversitat: quants més idiomes, millor. Ni ens agraden els col·legis que eviten el català, ni els que no fan castellà fins grans.
No és imprescindible, però ho valorariem molt positivament:
– Etapes Educatives. Ens agradaría que el petit pugués acabar l’escolaritat al mateix col·legi. Si de gran decideix que vol fer un tipus de batxillerat que és més bó a un altre centre, ja canviarem. Però el fet que comencin a l’institut (en un centre nou, nova gent, nous costums,…) als 12 anys… m’escama!
– Batxillerat Internacional. Quan pensem en un col·legi trilingüe, d’alguna manera ens fa l’efecte que ens quedem a mitges. Poder oferir-li una educació que, al dia de demà, pugui ser convalidada fàcilment fora d’espanya, ens dona molta tranquilitat, molta seguretat. Però també entenem que si no fes un BI, sempre tindria temps per treure’l i convalidar els estudis que ha fet aquí.
A més que un BI no t’assegura que es pugui convalidar al país específic on es vulgui marxar…
– Metodologia. Una metodologia que ens agrada és aquella que considera que cada nen ha de ser motivat per aprendre, de forma diferent i que fomenten la participació, la creativitat, les ganes d’experimentar.
Això no treu que se’ls inculqui que han d’estudiar. La tan coneguda “escola de la vida” no és prou, ni de lluny. Han de tenir cultura. Han de saber pensar abans de parlar, fer càlculs mentals lleugers i també ser habils amb les arts. Han de saber cóm és de important escriure bé, sense faltes ortogràfiques i saber dialogar i debatre. Tenir ments obertes i saber valorar les opcions abans de prendre cap decisió.
Per tant, i sense saber cóm dir-ho de forma més correcte, creiem que l’educació en els nens petits ha de ser més “soft”, més personalitzada segons el nen, i gradualment endurint-se a mesura que els nens van fent-se grans.

– Valors. El respecte als altres, el pensar en els demés, l’esforç i la disciplina o la perseverància,… Son valors que semblen passats de moda però que nosaltres creiem importants. També son importants el creure en un mateix, el pensament lateral i el emotiu, el no deixar-se intimidar,…
No volem un col·legi que no fomenti el respecte ni la dedicació, en els seus sentits més amplis.

Advertisements
què busquem en un col·legi? què volem? què prioritzem?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s