barrinada sobre escoles

Oficialment ja ha començat el període de pre-inscripcions.

Olé. I nosaltres sense tenir clar encara què hem de fer… No he pogut parlar amb el Xavi, ja que està tenint dies de molta feina, arriba esgotat a casa i ja sé que no és el seu millor moment per parlar de segons què. Queden pocs dies (deu dies) i abans ho haurem d’haver parlat sí o sí. Així que més val que jo m’aclareixi una mica les idees.

Primer de tot, recordo quines serien les meves preferències:
M’agradaria que fos un col·legi acollidor amb els nens petits, que els deixés jugar i descobrir. M’agradaria que es basés amb l’experimentació, projectes i poques fitxes. Que busquessin les capacitats dels nens per enfortir-les. Que paulatinament s’anés complicant i anés requerint més i més esforç, deures, coneixements. Que acabessin amb un nivell cultural alt. I un “Must”: l’anglès.

Faré un petit recopil·latori de les escoles que hem vist:

– F.Mistral.
És una escola massa gran com per no estar organitzada, i necessiten que els nens estiguin organitzats i siguin organitzats. Els nens es veien contents i tranquils. Però la sensació és que ens perdrem experimentació, llibertat, creativitat. (A part que d’anglès acabaria al nivell de First màxim)

– OHouse.
El vam descartar per pijo. Però també, i per mí va ser un motiu més important, perquè vaig notar un cert immobilisme. Tot el que ens van explicar, em feia reviure el que jo havia viscut 20 anys enrera. Com si el sistema els funcionés i no haguessin canviat res (“if it works, don’t touch it”).
Tècnicament no hauria d’haver problemes amb l’anglès a aquesta escola.

– BFranklin.
Cada cop tinc més lagunes sobre el que ens van explicar, però sí és cert que vam sortir enamorats de l’escola. Pocs nens per classe, però 2 línies. Una biblioteca gran. La classe amb tot d’espais diferents. Tot i que, crec, no deixa de ser una escola amb una metodologia més tradicional.

– St Paul.
Aquesta escola no està descartada. Però d’entrar, entrariem en 2a opció: anem amb 10 punts i ens va dir que ja estaven plens.
A favor es respirava flexibilitat, provatures, canvis. En contra, el pijismo i segons el de la Zurich, que també hi ha molt de rus… >.<
Tècnicament no hauria d’haver problemes amb l’anglès a aquesta escola, tot i que els nens que vaig sentir parlaven amb un accent un tan forçat.

– Sant Marc.
Son dos escoles. Una infantil fins a p4 i una altre des de 2n de primaria. La infantil és perfecte: petita (massa), treballen amb projectes, experimentació, racons, barreja de nens,… La dels grans, és molt tradicional: llibres, individualitat,… i p5 i 1er és adaptació a la nova escola.
Em tira enrera la camaderia del director, que tinguessin un conill engabiat i el canvi tan bèstia d’una etapa a l’altre.Ah, i que totes les “novetats” educatives (professores natives d’anglès, divisió de grups en grups més petits, …) tot ho havien provat i no havia funcionat. Això sí, molta fixació amb el llenguatge correcte -al menys l’escrit :)-.
(A part que d’anglès acabaria al nivell de First màxim)

– Zurich Schule.
Com més hi penso, més igual al Nins és la Zurich. Espais molt macos, però molta disciplina, moltes fitxes, molt de seure i escoltar. Aquesta també queda descartada. Voldria una escola on el petit estigués més acompanyat tota l’estona i no només quan es “portés bé”.
Amb l’anglès acabaria amb un nivell de first, màxim, però amb un nivell alt d’alemany.

Ara estic pendent de veure el J.Talabot, a veure si finalment contesten…

barrinada sobre escoles

Deixa un comentari

