preguntant a mamis més experimentades

Vaig preguntar a les mamis de la classe sobre cóm era l’escola amb els nens més grans.
Com que ho tinc amb un whatsapp, i no vull que es perdi, ho transcric aquí:

Eva G: Em pregunta una amiga cóm és el FMistral. Clar, jo li he 
explicat el que veig al parvulari, però m'ha preguntat com és a partir de 1r. 
Les que teniu fills més grans, podrieu dir-me cinc cèntims?

2: Eva la meva filla gran va a 3er i el meu nebot a 1er d'ESO El canvi de 2n a 3er 
de primaria es molt gran, i l'exigència és alta, és quan comencen agafar realment 
hàbits d'estudi, tenen molts deures i Controls per tant han de saber organitzar-se 
i ser responsables I 1er ESO ja és una altra història, l'exigència és molt alta 
però amb una bona base no tenen Pq tenir gaires problemes. 
En general crec que és una bona escola, clar que amb les 
seves coses evident En general els professors són bons però també observo que al 
llarg dels cursos et trobes amb alguns que fallen una mica 
Espero haver-te ajudat

Eva: Si! Merci Neus. Li passo. 
Una pregunta (ja per mi 😅), el canvi és molt radical o pels nens és gradual?

2: Aviam la veritat és que una miqueta, nosaltres ho hem notat 
a nivell de deures Nosaltres el que vam fer és sobretot a l últim trimestre de 
segon, dedicar un temps a adquirir habits També es cert que tenen uns dies per 
fer-los

Eva: 2, moltissimes gràcies!!

3: A hace 2° de primaria , el noto mucho el cambio de 1 a 2
porque es muy activo y tener que estar mas tiempo sentado le cuesta mucho. La 
profesora de primero era muy comprensiva y le ayudo mucho. La profesora de segundo
le exige mucho mas , en este sentido y creo que aun le cuesta en este sentido , me
parece que le entiendo poco.
En el tema de estudios, le gusta mucho lo que hace Hay una asignatura que se llama
medi y le encanta Creo que el mistral tiene un nivel educativo alto
Pero no hay colegios perfectos, cada niño se adapta mejor a un cole o a otro
Elmistral es un cole grande y creo que para niños mas introvertidos es un poco 
dificil, si el niño es extrovertido se adapta mejor
Y en cuanto a los profes . Hay de todo. Los que se imprican mas y los que menos, 
pero eso en todos los coles, supongo

Eva: 3, gracias!!

3: Eva, Espero haberte ayudado 😊

Eva: Mucho. 😊
Yo le decía que por lo que me parecía, iban siendo cada 
vez más exigentes. Me lo habéis confirmado.
Como siempre, la gracia està en que toquen profesores más implicados y empáticos

Si vaig enrera, més enllà de l’any passat i de quan vam començar a buscar escola, el que jo volia era, sobretot, que el nen sortís ben preparat de l’escola. Amb una formació i un bagadge cultural millors que els meus. Però també volia que a l’escola s’ho pasés bé. Que fos un lloc on gaudís, on l’ensenyessin a valorar la cultura i l’educació.
Per tant, d’alguna manera es traduïa en un començament suau, on el nen es fés a l’escola i l’escola al nen, i paulatinament s’anés endurint per acabar a Batxillerat amb un nen responsable, cult i amb ganes de seguir estudiant.

Quan no vam entrar al nostre plaA, jo tenia clar que no arriscaria tota una educació portant al nen a “qualsevol” escola, només per l’anglès.

De fet, a casa mateix, la nostra educació ha estat en aquest sentit: cada cop exigint més. Bé, aquesta ha estat la idea… no sé si ho hem aconseguit, però això ja és una altre qüestió.

Així, en principi, hauria d’estar tranquila. Sempre m’han dit que el mistral no és una escola de fer fora als que van endarrerits, i el fet que vagin exigint cada cop més, és el que s’adapta a la meva forma d’entendre l’educació. Ara bé, el que em fa por és que no sigui paulatí sinó escalonat. Vaja, que de cop i volta s’esperi “x” dels nens, perquè ja tenen l’edad de fer-ho.

 

 

preguntant a mamis més experimentades

Deixa un comentari

