He estat dos díes al ASB. El dia de la jornada de portes obertes i el dia que vaig anar a portar-li la documentació a admissions. El dia del Open Day, erem unes 15 famílies interessant-nos per l’escola amb nens de totes les edats. Per a P3 només era jo.
Coses que em van agradar del ASB:
- Valoren la lectura. Em va agradar que fessin llegir als nens, i en certes ocasions més d’un llibre a la vegada (un llibre escollit per ell, un altre escollit pel grup i un tercer escollit per l’aula sencera).
- Divideixen la classe en grups que van variant al llarg de l’any. Totes les aules que vam veure (fins a primària, inclosa), tenien les taules disposades en grups de 4, 5 o 6. Segons la coordinadora, s’anaven canviant els grups per tal que la classe avancés conjuntament, però mirant que els nens dins de cada grup tinguessin un nivell més o menys similar. La feina a la classe es donava a nivell global, treballant-la a nivell de grup i fent treballs o bé individuals o bé grupals.
- Al ser una escola internacional, tot i que segons les voluntàries el idioma predominant és el castellà, l’anglès és un idioma que s’utilitza molt a nivell dels alumnes. Una de les voluntàries, que era de fora, deia que ells jugàven en castellà, però que a ella se li dirigien en anglès.
- Fan temes de voluntariat social (recollida d’aliments, de joguines,…) i en cada ocasió, demanen voluntaris entre els alumnes de l’escola per a ajudar a l’organització.
Coses que no em van agradar del ASB:
- La gent que va venir a la jornada de portes obertes era bastant pija: bolsos de LVuitton, taconarros, pintadíssimes, cotxes de gamma alta…
- L’escola es veu més pretensiosa que el BFIS
- No m’acaba d’agradar tot el que demanen per al procés d’inscripció (formulari per la mestra actual del nen, formulari on preguntaven forma d’educar-lo, …)
i per fí, el que no sé si acceptar… no sé perquè, però crec que el ASB respira una mica de Nins… i això em frena mooolt.